OFERTA PROGRAMOWA
AUTORSKI PROGRAM OGÓLNOKSZTAŁCĄCEJ SZKOŁY MUZYCZNEJ I STOPNIA + AUTORSKI PROGRAM MATEMATYKI + DRUGI JĘZYK OBCY + ROZSZERZENIA PROGRAMOWE
Nowa jakość kształcenia
Dla dzieci z predyspozycjami muzycznymi szczególnie polecamy edukację w Prywatnej Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej I stopnia „Inspiracja”. Szkoła realizuje swój program w oparciu o podstawę programową obowiązkowych zajęć artystycznych oraz podstawę programową kształcenia ogólnego.
Proponowana przez POSM I st. „Inspiracja” forma edukacji, ze względu na skuteczne i przyjazne metody kształcenia, indywidualne podejście do każdego ucznia oraz intensywny kontakt z materią muzyczną, stwarza niezwykle korzystne warunki dla rozwoju dzieci.
Dzieci muzykują na wybranym instrumencie, uczestniczą w grach i zabawach muzyczno-ruchowych, ćwiczą rozpoznawanie dźwięków, współbrzmień i struktur muzycznych, śpiewają w chórze i obcują z dziełami literatury muzycznej, co skutkuje doskonaleniem słuchu, wzbogacaniem wyobraźni i estetyki, rozwijaniem wrażliwości, ćwiczeniem pamięci i koncentracji uwagi.
Nabywane w ten sposób umiejętności wspomagają procesy uczenia się i rozwój kluczowych umiejętności niezbędnych w życiu. Potwierdzają to badania naukowe w dziedzinie neurodydaktyki oraz doświadczenia muzykoterapii, z których wynika, że aktywność artystyczna, a wśród nich szczególnie muzyczna, pozytywnie stymuluje rozwój kory mózgowej, a słuchanie wielkich dzieł światowej literatury muzycznej epoki baroku i klasycyzmu wpływa znacząco na poprawę nastroju, wyciszenie, radość i spokój.
Biorąc powyższe pod uwagę, można z dużą pewnością stwardzić, że zaproponowana przez POSM I st. „Inspiracja” forma edukacji stanowi nową jakość kształcenia, stwarzającą dzieciom wyjątkową szansę pełnego rozkwitu osobowości.
Klasy I-III.
Wszechstronne, profesjonalne umuzykalnienie, autorski program matematyki, drugi język obcy, szachy
Nauka w klasach I-III POSM I st. „Inspiracja” odbywa się w formie profesjonalnych zajęć muzycznych oraz edukacji wczesnoszkolnej, prowadzonych przez specjalistów.
W programie obowiązkowych zajęć muzycznych znajdują się: rytmika, kształcenie słuchu, zespół rytmiczny (kl. II-III), które wplecione są w siatkę godzin lekcyjnych. Natomiast indywidualna nauka gry na instrumencie, w wymiarze 2 x 30 min. tygodniowo, organizowana jest w godzinach popołudniowych, z uwzględnieniem możliwości czasowych uczniów i rodziców.
Edukacja wczesnoszkolna prowadzonej przez jednego nauczyciela-wychowawcę, który pracuje w oparciu o dobrane pod kątem potrzeb klasy programy, w tym także autorski program matematyki i elementy pedagogiki Marii Montessori. Pozostałe zajęcia takie jak: język angielski (4 godz. tygodniowo), drugi język do wyboru (1 godz.: niemiecki, francuski, hiszpański), religia (dla chętnych), wychowanie fizyczne i edukacja plastyczna, prowadzą specjaliści.
W klasie I prowadzona jest obowiązkowa nauka gry w szachy, która jest kontynuowana w klasach II i III w ramach zajęć dodatkowych.
Program realizowany jest również podczas imprez klasowych i szkolnych, audycji, koncertów, przesłuchań, wyjść do miasta, kina, teatru, Filharmonii, Opery, muzeum oraz wyjazdów integracyjnych, dydaktycznych i sportowo-rekreacyjnych.
Ofertę programową uzupełniają zajęcia dodatkowe, świetlica oraz różne formy specjalistycznej opieki.
Wszystkie zajęcia odbywają się w atmosferze rozbudzania zainteresowań i zaciekawiania światem i muzyką, w indywidualnym i serdecznym kontakcie z uczniami, co powoduje, że czują się bezpieczne, dowartościowane i lubią chodzić do szkoły.
Na końcu rozdziału sygnalizujemy ważne elementy i szczegóły programu, których opis dostępny jest po kliknięciu.
Klasy IV-VI.
Zwiększona intensywność gry na instrumencie, teoria muzyki, rozszerzony język polski i matematyka, język angielski i drugi język obcy
Program ogólnokształcący klas IV-VI obejmuje rozszerzony zakres języka polskiego i matematyki, język angielski (5 godz. tygodniowo, z podziałem na grupy zaawansowania, w tym od klasy V 1 godz. z native speaker’em) drugi język obcy (niemiecki/francuski/hiszpański – 2 godz.), historię/historię i społeczeństwo, informatykę/zajęcia komputerowe, plastykę, technikę/zajęcia techniczne, przyrodę w kl. IV, geografię i biologię w kl. V-VI, wychowanie fizyczne (w tym kurs pływania) oraz religię lub etykę i wychowanie do życia w rodzinie (na życzenie rodziców).W klasach IV-VI rośnie ranga programu obowiązkowych zajęć muzycznych, na które składają się: kształcenie słuchu, audycje muzyczne i chór/zespół kameralny. Zajęcia te wplecione są w siatkę godzin lekcyjnych, natomiast indywidualna nauka gry na instrumencie, w wymiarze rozszerzonym 2 x 45 min. w tygodniu, organizowana jest w godzinach popołudniowych, z uwzględnieniem możliwości czasowych uczniów i rodziców.
Program realizowany jest również podczas imprez klasowych i szkolnych, wyjść do miasta oraz wyjazdów integracyjnych, dydaktycznych, naukowych i sportowo-rekreacyjnych. Ofertę programową uzupełniają zajęcia dodatkowe, przygotowanie do konkursów oraz różne formy specjalistycznej pomocy.
Sala koncertowo-widowiskowa umożliwia organizowanie imprez muzycznych, audycji, koncertów i festiwali. Boisko szkolne i profesjonalne obiekty sportowe AWF umożliwiają prowadzenie zajęć wychowania fizycznego na wysokim poziomie oraz czynny wypoczynek uczniów na przerwach i po lekcjach.
Dzięki konsekwentnym wymaganiom, indywidualnemu i serdecznemu podejściu do uczniów, pozytywnemu oddziaływaniu muzyki oraz ścisłej współpracy z rodzicami nauka szkolna przynosi sukcesy i radość.
Na końcu rozdziału sygnalizujemy ważne elementy i szczegóły programu, których opis dostępny jest po kliknięciu.
Klasy VII-VIII.
Rzetelne przygotowanie do kolejnego etapu edukacyjnego, kształcenie muzyczne na poziomie szkoły muzycznej II stopnia, poszerzenia programowe w zakresie nauk ścisłych, humanistycznych i biologiczno-chemicznych, Native
W klasach VII-VIII POSM za główny cel przyjęto rzetelne i wszechstronne przygotowanie młodych ludzi do kolejnego etapu edukacyjnego w szkole muzycznej II stopnia lub w szkole średniej (liceum) ogólnokształcącej. Należy podkreślić, że klasa VII w roku szkolnym 2017/2018 jest pierwszym rocznikiem realizującym nowe wymagania MKiDN w ośmioletniej ogólnokształcącej szkole muzycznej I stopnia (w związku z reformą oświaty wprowadzoną przez MEN). W tej nowej koncepcji systemu szkolnictwa artystycznego klasy VII i VIII są w zakresie zajęć artystycznych powieleniem programowym pierwszych dwóch lat szkoły muzycznej II stopnia, a w zakresie treści ogólnokształcących w dużej mierze powtórzeniem wymagań obecnego jeszcze gimnazjum w wersji skróconej – dwuletniej.
Od roku szkolnego 2017/2018 w ramach szkolnego programu nauczania oferujemy:
- profesjonalne, indywidualne lekcje gry na wybranym instrumencie (2 x 45 min. w tygodniu)
- profesjonalne zajęcia ogólnomuzyczne z kształcenia słuchu, literatury muzycznej, zasad muzyki z elementami edycji nut, chóru lub zespołu kameralnego
- przygotowanie i udział w imprezach, audycjach, koncertach, przesłuchaniach szkolnych i zewnętrznych
- dodatkowe godziny dyrektorskie z instrumentu dla najzdolniejszych uczniów
- przygotowanie do egzaminu wstępnego do szkoły muzycznej II stopnia
- zwiększoną ilość godzin języka polskiego i matematyki
- dwa języki obce (j. angielski -5 godzin z podziałem na grupy zaawansowania, w tym 1 godzina z nativ speaker’em oraz do wyboru język niemiecki, francuski lub hiszpański – 2 godz.),
- geografię, biologię, chemię, fizykę, informatykę, plastykę, wychowanie fizyczne
- nowatorskie zajęcia poszerzające program nauk ścisłych, humanistycznych i biologiczno-chemicznych,
- przygotowanie do testu zewnętrznego CEA
- przygotowanie do egzaminu zewnętrznego ósmoklasisty i do udziału w konkursach,
- atrakcyjne formy pracy (tygodnie tematyczne, metoda projektów, i.i.),
- religię, etykę, wychowanie do życia w rodzinie (na życzenie rodziców)
- jako uzupełnienie programu: koło literackie, matematyczne, chemiczne, biologiczne, sportowe oraz różne formy specjalistycznej pomocy.
Poniżej znajduje się opis ważnych elementów i szczegółów programu POSM I st. „Inspiracja” dla klas I-VIII, który dostępny jest po kliknięciu:
- Program wychowawczo-profilaktyczny
- Wewnątrzszkolny system oceniania
- Języki obce
- Wyjazdy, wycieczki i wyjścia programowe
- Projekty edukacyjne
- Przygotowanie do konkursów
- Przygotowanie do egzaminów
- Zajęcia dodatkowe
- Sport i rekreacja
- Imprezy szkole
- Wolontariat
- Świetlica
- Formy specjalistycznej pomocy
- Osiągnięcia uczniów