szkola inspiracja krakow

PROGRAM WYCHOWAWCZO-PROFILAKTYCZNY

Realizacja założeń programu wychowawczo-profilaktycznego zawsze była istotnym elementem praktycznych działań szkoły w trosce o bezpieczeństwo, kulturę bycia, unikanie zachowań ryzykownych ii.  Program wychowawczo-profilaktyczny tworzony był zawsze w oparciu o „Założenia programowe Szkół Inspiracja” z uwzględnieniem bieżących potrzeb społeczności szkolnej. W POSM I st. realizowany jest dodatkowo program wychowawczy ustalony przez nauczycieli instrumentalistów,  mający służyć  uczniom w rozwijaniu zamiłowania do muzyki, przygotowaniu do występów publicznych oraz  budowaniu właściwych relacji międzyludzkich.   

W roku szkolnym 2017/2018 do głównych obszarów objętych programem wychowawczo-profilaktycznym należą:

  1. Kształtowanie szacunku wobec innych
  2. Kształtowanie postaw samodzielności i odpowiedzialności
  3. Wdrażanie do utrzymywania porządku i poszanowania mienia
  4. Profilaktyka trudności w nauce
  5. Profilaktyka zachowań ryzykownych
  6. Wychowanie patriotyczne i obywatelskie
  7. Edukacja zdrowotna
  8. Rozwijanie wrażliwości na środowisko naturalne
  9. Rozwijanie potrzeby uczestnictwa w życiu kulturalnym
  10. Współpraca z rodzicami        

Do głównych zagadnień objętych programem wychowawczym  instrumentalistów w roku szkolnym 2017/2018 należą:

  1. Rozwijanie u uczniów zamiłowania do muzyki
  2. Kształcenia nawyku systematycznej pracy i dyscypliny wewnętrznej
  3. Zwracanie uwagi na punktualność i dokładne wykonywanie poleceń nauczyciela
  4. Kształtowanie umiejętności samodzielnej pracy w domu z utworem muzycznym
  5. Wypracowywanie w uczniach umiejętności zachowania higieny własnej i dbałości o instrument
  6. Uczenie szacunku w relacjach uczeń-nauczyciel oraz uczeń-uczeń
  7. Przygotowanie uczniów do występów publicznych od strony wykonawczej i emocjonalnej (opanowanie tremy)
  8. Ukazywanie radości ze wspólnego muzykowania w zespołach

Oba programy realizowane są w ciągu całego roku szkolnego przez wychowawców, nauczycieli, nauczycieli instrumentów, pedagogów szkolnych, higienistkę, dyrekcję, a także instytucje i osoby z zewnątrz, takie jak: psycholodzy, lekarze, specjaliści od uzależnień, edukatorzy z hospicjum, przedstawiciele organizacji działających ba rzecz środowiska naturalnego.

Pełna treść programów dostępna jest po zalogowaniu w dzienniczku internetowym  „Librus”  lub w Dyrekcji Szkoły.